Новини

«МИ НА ПОРОЗІ ВЕЛИКИХ ЗМІН!»

«МИ НА ПОРОЗІ ВЕЛИКИХ ЗМІН!»

02.02.2016

Про нинішню ситуацію на кондитерському ринку України журналістам видання «Мир продуктов» розповіла Галина Янишівська, директор з маркетингу ПАТ «Концерн Хлібпром».

Як у цілому зараз почувається кондитерський ринок та ринок хліба України?

Галина Янишівська: Цього року ринок хліба демонструє позитивніший тренд – сповільнення темпів скорочення. Якщо минулі роки його падіння складало 12%, то у 2015 році ми прогнозуємо до 4%. Але говоримо загалом про ринок, а не про статистичні дані, бо як ми знаємо, левова частка хлібного виробництва не врахована офіційною статистикою.

Такі зміни пояснюються падінням рівня доходів споживачів, і як наслідок – перерозподілом продукції у раціоні українців на користь дешевшої. Інша ситуація на ринку борошняної кондитерки – суттєво зменшуються обсяги випуску тортіві тістечок (понад 20%), але поволі зростають – галетного печива, пряників і сушки. Загалом ми можемо сказати, що впродовж останнього року відбувається процес раціоналізації покупки споживачем. Він не просто економить, а виставляє пріоритети, обирає менші порції і при цьому враховує якість продукту.

З якими виробничими показниками «Концерн Хлібпром» закінчує 2015 р.?

Г. Я.: В грудні зростає крива споживання по кількох категоріях, тому про результати року рано говорити. Ми знаходимось в офіційному ринку і працюємо фактично на рівні його динаміки.

Як ви оцінюєте долю компанії на ринку і як вона може змінитися найближчим часом?

Г. Я.: Незважаючи на спадаючу динаміку, ми втримали нашу частку у хлібі (5,8% ринку України), і частково наростили її в розрізі високомаржинальних сегментів.

Якими досягненнями за 2015 р. можете похвалитися?

Г. Я.: За цей рік ми вивели на ринок всеукраїнську торгову марку «Любляна». Торгова марка об’єднує кондитерську продукцію. Фактично ми розпочали співпрацю з національними мережами по даній торговій марці, в момент, коли особливо затребуваною стала українська кондитерка – круасани, печиво, пряники, кекси, сушка. Ця торгова марка показала найбільший ріст, і в її структурі деякі види продукції виросли у 2015 р. більше, ніж на 45%.

Серед значимих проектів цього року: редизайн упаковки, зміна декорів у кондитерці, нова продукція у заморожених напівфабрикатах і булочній продукції. Як приклад такої новинки – ромбовидна булочка, єдина у своїх регіонах саме такої форми і відповідно – впізнаваності. Власне, впізнаваність на наших ринках є особливим питанням, адже хліб і продукція на вагу значною мірою не брендовані.

Як відбувається співпраця з торговельними мережами?

Г. Я.: Наша продукція присутня сьогодні практично у всіх найбільших торгових мережах країни. Ми – взаємовигідні партнери.

Які експортні вектори зараз будуть пріоритетними для компанії?

Г. Я.: «Концерн Хлібпром» один з лідерів експорту хлібобулочних напівфабрикатів. Також ми експортуємо сухарну і кондитерську борошняну продукцію. Географія розповсюдження стосується США, деяких країн ЄС та СНД.

Нам цікаві країни Близького Сходу, але в цьому напрямку завжди істотними будуть питання дорогої логістики та місцевих смаків. Для цих ринків має бути потужна експертиза, адже їхня культура, в тому числі і їжі, значно відрізняється від ближчих нам європейців. З країн ЄС обираємо ті, в яких культура споживання нашого продукту розвинена, а на ринку дещо менша кількість конкурентів, ніж у Німеччині чи Італії, а також країни, в яких присутня недорога логістика.

Все привабливішим стає ринок СНД. Там вже формуються тенденції до споживання більш вишуканого хліба з цікавими та нестандартними смаками, такого, який можна купити гарячим, щойно з печі. І зростаючий рівень доходу населення дозволяє купувати продукцію не лише середнього, але й вищого цінового сегменту.

У яких реаліях працюватимуть компанії в 2016 р.?

Г. Я.: Передбачаю, що в реаліях ще більшої раціоналізації покупки. Споживання, скорше за все, ще не стабілізувалось, конкуренція жорсткішає, а споживачі вимагають більшого. Ми на порозі змін як ринку, так і культури споживання. Фактично ми говоримо про формування капіталізму, в якому особливуроль відіграє споживач, його ініціативність та вимогливість. Адже це старше покоління шукало компромісу з оточенням, а молоді люди 25 років народились вже у іншій країні, пережили революційні процеси і хочуть змін. Бізнес має це враховувати, аби не залишитись за межами ринку, адже не секрет, що далеко не всі вітчизняні виробники сьогодні клієнтоорієнтовані настільки, як наші західні сусіди. До того ж, готується впровадження нової системи якості у вітчизняній промисловості, а це значить, що великі компанії мають переглянути свої інвестиційні проекти, забезпечити простежуваність продукції та впровадити інші підходи до організації процесів та контролю.

Розкажіть, будь ласка, про перспективи компанії та пріоритети в подальшій роботі.

Г. Я. Всі наші проекти так чи інакше стосуються якості, клієнтоорієнтованості. Тому ми регулярно проводимо опитування споживачів, розвиваємо зворотній зв’язок за допомоги гарячої лінії. А кожна зміна ззовні вимагає внутрішніх змін, які проявляються у проектах з підвищення ефективності, покращення взаємодії і розвитку.

 Джерело: Інформаційно-аналітичне видання «Мир продуктов» №10 (119), 2015

Поширити
 
Повернутись до переліку новин

Карта сайту

Заводи

Телефон гарячої лінії:
0 800 508 900
© 2005-2020 «Концерн Хлібпром». Всі права застережено.
Created by Tribal DDB Ukraine